Blog - Trajectòria - Calendari - Música - Vídeos - Contacte

dimecres, 21 de novembre del 2007

La plaça del diamant


El barri de Gràcia des que el vaig començar a freqüentar fa un temps em va deixar molt embadalit. Amb aquelles places, aquella llibertat per passejar per on vols, em sentia més a prop de Cervera la veritat. És un barri on la gent es mobilitza per fer tota mena d'activitats, el teixit social i les entitats comercials i culturals tenen un gran dinamisme. Com a tot arreu hi ha de tot, des de els botellons que no deixen en pau als veïns fins als punkis tocant la flauteta per allà el mig incordiant a la gent. Però precisament la grandesa del barri és la seva diversitat, potser no tant explícita com en d'altres barris, però hi és.

Tot això ve perquè us volia parlar de la plaça del diamant. No recordo la de vegades que l'he creuat a peu, fins hi tot he vist les obres que l'han fet encara més maca ara fa poc.

Ara que s'acosta l'any Rodoreda us recomano de llegir-ne el llibre, tot i que jo no me l'he llegit juasjuas. Per què?? Doncs perquè l'altre dia vaig anar al TNC per segona vegada a veure la nova obra que porta per nom aquesta plaça i em va captivar.

Jo no és que sigui massa fan dels guions de les telesèries d'en Benet i Jornet, però penso que ha ideat un guió que deixa ben clara l'obra. El muntatge escènic és força espectacular: té música en directe, projeccions, canvis de decorats molt ben fets... Els actors em van agradar molt en general i van estar a l'alçada d'una obra que "no és moc de pav(gall d'indi)".
A nivell temàtic de l'obra hi ha una visió molt dura però interessant de la situació de la dona a principis del segle XX, també una visió realista del que va suposar la Guerra Civil i la Posguerra a Bcn i en general hi apareixen uns entramats socials i relacions personals que t'enganxen a més no poder.
La seva durada és força llarga però val la pena i no es fa pesat per res del món. Estic veient que cada vegada m'agrada més el teatre i miraré de fer l'esforç d'anar-hi més sovint.

L'única crítica és que l'horari en què s'acaba no té en compte els que agafem el metro fent transbords.

Amb aquesta recomanació m'acomiado

Gràcies a la Montse per haver-me convençut d'anar-hi!!